Bij IT-Workz zetten we dagelijks alles op alles om onze klanten de best mogelijke ondersteuning te bieden. Vandaag willen we je graag voorstellen aan Wesley, een toegewijde en empathische kracht binnen ons team. Hij vertelt vol passie hoe hij in zijn werk mee helpt aan kwalitatief goed onderwijs.

Over Wesley

Wesley heeft een gezin met twee kinderen. “Naast het drukke gezinsleven vind het geweldig om mijn tijd te besteden aan koken, fotografie en tekenen. Daarnaast ben ik een grote liefhebber van jazzmuziek.”

Iedere dag staat Wesley samen met de rest van het team klaar om onze klanten snel en vakkundig te helpen bij problemen. Het werken op de service afdeling vraagt om een brede kennis, expertise en service gerichtheid. De 2e lijns service medewerker werkt inmiddels drie jaar bij IT-Workz. Voordat Wesley bij IT-Workz aan de slag ging, was hij werkzaam als Marketing/ICT coördinator. Deze ervaring komt nu goed van pas. “Door mijn achtergrond kan ik de vragen van klanten snel identificeren en me goed inleven in hun behoeften,” vertelt Wesley. “Ik begrijp heel goed hoe stressvol het kan zijn als iemand niet kan inloggen op het netwerk, vooral als er bijvoorbeeld examens gepland staan.”

Geduldige probleemoplosser

Wesley onderscheidt zich door zijn geduldige aanpak en zijn vermogen om snel tot de kern van een probleem te komen. “Met het stellen van de juiste vragen ontdekken we snel de oorzaak van

een probleem. Ik neem de tijd om het probleem te begrijpen en leid de klant geduldig door de stappen om het op te lossen. Collega’s prijzen mij om mijn vermogen me in te leven in de behoeften van klanten en de rustige manier waarop ik problemen aanpak.”

De kracht van het team

Bij IT-Workz geloven we sterk in de kracht van een divers team. “Onze diversiteit in karakters, expertises en leeftijden zorgt ervoor dat we elkaar goed kunnen aanvullen,” zegt Wesley. “We sparren veel met elkaar en komen zo tot de beste oplossingen. Vooral tijdens piekmomenten, zoals de start van een nieuw schooljaar of examenperiodes, weten we elkaar te versterken en de klant snel te helpen.”

“De calls die wij ontvangen zijn uiterst divers en kunnen betrekking hebben op uiteenlopende onderwerpen zoals internetverbindingen, cloudgebaseerde diensten, Microsoft365, netwerkbeveiliging, laptops, tablets en meer. Wij dragen de verantwoordelijkheid om deze vragen snel en adequaat te beantwoorden. Dankzij onze expertise en klantgerichtheid zijn wij in staat om de klant altijd te ontzorgen en te voorzien van goed advies.”

Het Service & Support team is goed voorbereid op de momenten waarop de werkdruk stijgt. ” We zien dat onze klanten voor de start van het nieuwe schooljaar alles grondig nagelopen om ervoor te zorgen dat alles naar behoren werkt. Ondanks dat is er een piek in de werkzaamheden na vakanties en aan het begin van examenperiodes. Tijdens deze periodes komen er calls met hogere prioriteit binnen. We zorgen ervoor dat alles snel wordt opgelost. Als het netwerk eruit ligt, kunnen examens niet doorgaan, en dat begrijpen we maar al te goed. Ik ben soms ook op locatie. Bij de uitrol van projecten word ik ingezet als floor walker om ter plaatse problemen op te lossen. Het werk op locatie is interessant omdat je de klant direct kunt helpen en je ziet meteen de impact van je werk.”

Data en rapportages

Naast zijn werk bij de service desk ondersteunt hij ook de afdeling functioneel application management met het maken van BI-rapportages. “Ik vind het moduleren van data erg leuk om te doen en ben erg blij dat ik de kans krijg bij IT-Workz om naast mijn functie als service desk medewerker dit te kunnen doen. Bij IT-Workz streven we voortdurend naar verbetering van onze dienstverlening en de BI-rapportages helpen ons hierbij. Deze rapportages bieden snel inzicht in cijfers en trends, waardoor we onze diensten nog verder kunnen optimaliseren.”

Maatschappelijke bijdrage

Wat Wesley het meest waardeert aan zijn werk bij IT-Workz is het maatschappelijke karakter. “We bieden concrete oplossingen zodat het onderwijs iedere dag beter uitgevoerd kan worden. Dat spreekt me meer aan dan werken voor een commerciële organisatie. Het geeft me een goed gevoel dat ik mijn kennis en ervaring kan inzetten voor het maatschappelijk belang. Met mijn werk help ik mee aan beter onderwijs.”

“Ik geniet ervan om service te verlenen en problemen op te lossen. Daarnaast vind ik het inspirerend om junior medewerkers te begeleiden en te coachen in hun werk. Zo kan ik mijn steentje bijdragen aan de groei van IT-Workz.”

Heb je vragen of ondersteuning nodig? Wesley en zijn team staan altijd voor je klaar.