Steeds meer organisaties kiezen voor een cloud-georiënteerde telefonie-oplossing, vanwege de vele voordelen. Zo biedt het optimale bereikbaarheid via elke device, kan het werk en privé gemakkelijk scheiden, regelt het communicatie vanuit één platform en verlaagt het de telefonieverbruikskosten.
De basistelefoniefaciliteiten vanuit Teams zijn beschikbaar voor alle medewerkers na het selecteren van een telefonie provider en de juiste configuratie van Microsoft Teams Phone System. Met de dienst Teams Communication Platform – gerealiseerd met de cloud-gebaseerde oplossing DirectRoute365 van onze partner Communicativ – biedt IT-Workz telefonie-as-a-service aan en ben je met je telefonie volledig aangesloten binnen Microsoft 365.
Teams Communication Platform biedt onder meer de volgende voordelen:
Met Teams Communication Platform krijg je tal van extra faciliteiten, zoals belgroepen, servicedesk, BHV-groepsafhandeling, piketdienst, live inzichten in wachtrijen, koppeling met CRM- en ERP-systemen en cloud disaster support bij uitval van de Microsoft-omgeving. Ook kan het uitgebreid worden met PowerBi-rapportages om de performance van de servicedesk te monitoren.
Om een goede transformatie te maken van een traditionele telefonie-omgeving naar een Microsoft Teams communicatie-omgeving doorlopen we de volgende fases.
Wil je meer informatie over telefonie-as-a-service? Neem contact met ons op. We staan je graag te woord.